2024.10.14 | Hétfő
Helén napja

Növekedés és átalakulás várható az online álláspiacon
2013.07.11
Munkahely
98
A tavalyi 2,8 milliárd Ft magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, melynek több mint 85 százalékát, pontosan 2,46 milliárd Ft-ot az állásportálok adtak, az idei évre 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET.

Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak)



piacán jelentős visszaesést hozott a világválság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40



százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével



tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők.





Tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan



vezető Profession (67%) mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A



piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási



modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át.






„Kutatásunk során a piaci szereplőkkel folytatott interjúkból kirajzolódott, hogy hatalmas a fejlődési



lehetőség az állásportálok számára. Komplex szolgáltatásokat nyújtó oldalakká kell alakulniuk ahhoz,



hogy a főként kis- és középvállalkozások egyre speciálisabb igényeit pontos, gyors kiválasztással



szolgálják ki.” – mondta Kis Gergely, az eNET ügyvezetője. - „Ebbe az irányba mutat a kapcsolati



hálók és értékelések mentén egymáshoz mérhető jelölteket profil alapján rendező munkavállalói

adatbázisok iránti egyre növekvő igény, miközben a hagyományos eszköznek számító állásbörzék



hanyatlóban vannak” – tette hozzá.







Nemzetközi szinten a közösségi média is kezd meghatározó szereplővé válni az álláspiacon – jelenleg



Magyarországon 300.000 LinkedIn felhasználó van, de a komolyabb lehetőségek még hiányoznak. A



csatorna legnagyobb erősségét, a profil központú, értékeléseken és ismertségeken alapuló hálózati



felépítést várhatóan a hazai álláskereső és aggregátor oldalak is beépítik a rendszerükbe. A változó



internetezési szokásokat jelzi a mobilizáció is, amelynek részeként egyre több a lokális mobiltelefonos



keresés.






A nemzetközi trendeket követve itthon is elterjedőben vannak az ATS (Applicant Tracking System)



és TMS (Talent Management System) megoldások, amelyek segítségével a kiválasztási folyamatok



több ponton is automatizálhatóak és alkalmassá válnak skálázott tehetségmenedzsment rendszer



kialakítására. Vállalati részről az employer branding kerül előtérbe, amely segítségével egy állásportál



is választ adhat olyan kérdésekre, hogy milyen pluszt tud adni egy munkáltató a dolgozóinak, miért



érdemes jelentkezni egy pozícióra.
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.