2024.09.29 | Vasárnap
Mihály napja

Még azt hiszik New Yorkban vannak a legdurvább kátyúk? Nem jártak még Magyarországon
2013.05.17
Egyéb hírek
126
Még azt hiszik New Yorkban vannak a legdurvább kátyúk? Nem jártak még Magyarországon

A Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja összeállítást közölt a magyarországi kátyúhelyzetről. A blog szerint bár az autópályákkal nincs probléma, az alacsonyabb rendű utakon már annál inkább.


Szinte csak jó hírek érkeznek Magyarországról az utóbbi időkben. Rekordalacsony infláció, az építőipar feléledőben, a gazdaság is növekedett a tavalyi utolsó negyedévhez képest. Sajnos ugyanakkor azt kell jelentenünk, hogy nem minden tökéletes a magyarok számára - írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a Beyondbrics. 


Az igaz, hogy az ország jelenleg egy megfelelő autópálya-hálózattal rendelkezik. A rendszer alapjait még a 'gonosz' kommunisták kezdték el építeni a 70-es években, hogy pesti proletariátus gyorsan le tudjon jutni a Balatonra. A következő 30 év fejlesztései azt eredményezték, hogy aki megengedheti magának az autózást és van pénze benzinre, autópályamatricára többé-kevésbé keresztül-kasul utazatnak az országban Autobahn-minőségű aszfalton.



Ott kezdődnek a problémák, amikor a magyar autósok lehajtanak az autópályáról. A pénzeket eddig a címoldalakat érő autópályaépítésekre költötték, az alacsonyabb rendű utak karbantartása forráshiányos. A Generali magyar leányvállalata 200 önkéntes kátyúvadászt toborzott, hogy egy Facebook-oldalon dokumentálják a kátyúkat.



A Financial Times blogja ezek után ismerteti a magyarországi helyzetet, képeket is közölnek, emellett pedig arról is beszámolnak, hogy a kátyúvadászok a rossz téli időjárást hibáztatják a kátyúk elszaporodásáért. A Generali szerint 95 ezer tonnányi plusz aszfaltra lenne szükség, hogy valamennyire rendben tudják tenni az ország útjait, ez pedig 700 millió forintos pluszköltséget jelentene tavalyhoz képest.



hvg.hu