2018.05.14
Munkahely
1673
Ha sikeresek akarunk lenni a magán- és az üzleti életben egyaránt, szükségünk van empatiára. Ez teszi lehetővé számunkra, hogy nyitottak legyünk, és elfogadjuk azokat a nézőpontokat is, amelyek adott esetben jelentősen különböznek a sajátjainktól. Íme, 7 tulajdonság Sherrie Campbelltől, az
Entrepreneur.com vendégszerzőjétől, amitől egy vezető szerethetővé válhat.
1. Emocionális
Ahhoz, hogy minden szinten sikeres legyen egy vezető, együtt is kell éreznie és gondolkodnia azokkal a munkatársaival, akikkel közösen dolgozik. Ennek során bizalmi kapcsolatokra törekszik, támogat, kijelöli a helyes irányt.
2. Etikus
Az empátia arra készteti, hogy erkölcsösen éljen, így pontosan tudja, hogy milyen értékeket képvisel, és milyen irányba tart. Az önmaga és mások iránti tisztelete segíti a mindennapokban, a munka és az emberek iránti alázatossága pedig másokat is képes inspirálni, hogy jobbak legyenek.
3. Figyelmes
Mindig nyitott a különbözőségekre. Hisz abban, hogy bár nem mindig érthetjük meg egymást, attól még sok más szinten összekapcsolódhatunk.
4. Előrelátó
Higgadtsága és racionalitása elősegíti azt, hogy munkatársai még stresszes körülmények között is megtalálják az egyensúlyt. A mindenki számára előnyös megoldásokat keresi.
5. Kedves
Jóindulattal minden megoldható! Az emberek tönkreteszik kapcsolataikat, amikor haraggal, fenyegetéssel vagy erővel próbálják megoldani a problémákat. A kedvesség viszont nem egyenlő az engedékenységgel!
6. Felelősségteljes
A csapat érdekében vállalt kockázat szerves része annak, hogy megbízható, minőségi kapcsolatokat és munkakörnyezetet teremtsenek.
7. Csapatjátékos
Nemcsak arra törekszik, hogy felemelkedjen, hanem fontos számára, hogy felemelje mindazokat, akik körülveszik. A munkatársi elégedettség számára ugyanolyan fontos, mint az üzleti siker!
Nem véletlenül követi az „Aki ad, az nyer!”® filozófiát a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete. „Nálunk az az elv, hogy bizalmi környezetben, megbízható üzletemberek találkozzanak, akik egymás támogatására törekednek. Ez egy szakmai burok, ami a hivatásunkból és a vállalkozási kultúránkból jön létre. Egy közösség részévé válunk, és nem csak azt nézzük, hogy nekem miért éri meg, hanem azt is, hogy másoknak hogyan tudunk segíteni – ez önmagában is egy nagy változás, miközben rengeteget tanulunk egymástól.” – tette hozzá Avidor András, a BNI® Magyarország igazgatója.
Forrás: Ferling