• A vezető pr-ügynökség hálózat globális kutatást végzett cégvezetők körében
• Az üzleti vezetők 2018-ban a korábbinál jobban akarnak koncentrálni az alkalmazottak bevonzására, megtartására és energizálására
• 2017-hez képest 43%-kal több vezetőnél élveznek elsőbbséget az alkalmazottak a cég más célközönségeivel szemben
• Nem bíznak abban az üzleti vezetők, hogy képesek bevonzani és megtartani a tehetségeket
• A kormányzati és a jogszabályi változások, a kiberbűnözés és a tehetséghiány jelenti a három legnagyobb fenyegetést az üzleti tervekre nézve
• A globális kutatásban közép-kelet-európai és magyarországi vállalatok is részt vettek
A kutatás feltérképezte, hogy a vállalatvezetők és marketingigazgatók szerint mely témák befolyásolják majd legjobban az üzleti sikert 2018-ban. Az alkalmazottakra fordított figyelem megugrása reakció lehet arra az önbizalomhiányra, amelyet a vezetők a tehetségek bevonzásához és megtartásához szükséges képességükkel kapcsolatban éreznek.
Meglepő, hogy az előbb említett alacsony bizalmi mutatók ellenére, a cégvezetők továbbra is olyannyira optimisták a vevők elégedettségének megtartását illetően, hogy ezt nevezték meg optimizmusuk fő forrásaként a 2018-as évre.
Az alkalmazottak kulcsfontosságú szerepet töltenek be a szabályozásoknak és az elengedhetetlen kibervédelmi gyakorlatoknak való megfelelésben. A jelentés megállapításai ezért egyértelműen azt mutatják, hogy a cégvezetők a siker nélkülözhetetlen alkotóelemeiként tekintenek az alkalmazottakra. Ezt erősíti meg, hogy a felmérésben szereplők a tehetségek bevonzását látják a 2018-as üzleti sikert legjobban befolyásoló tényezőnek, ez még a világgazdaság állapotát is megelőzi. A tehetségvonzás háromszor akkora pontszámot kapott, mint a piacokat átrendező konkurencia, amely a 2017-es szint felére esett vissza.
„
A nemzetközi kutatásban a közép-kelet-európai régió és azon belül Magyarország is kivette a részét, innen is szép számmal érkeztek válaszok. Ez azt jelenti, hogy számos egyéb globálisnak mondott felméréssel ellentétben a Worldcom Confidence Index megállapításai nálunk is érvényesek” – mondta R. Nagy András, a Worldcom EMEA régiójának elnöke, a Próbakő Kommunikáció ügyvezetője.
„
Az adatokat vizsgálva számos érdekes ellentmondásra és logikai csavarra lehetünk figyelmesek, amelyek komoly gondot jelenthetnek a vállalatok számára. Például a cégvezetők nagyon magabiztosak abban, hogy elégedetté tudják tenni a vevőiket. Viszont a jelentésből az olvasható ki, hogy a szervezetek azzal küzdenek, hogy képesek legyenek megtartani a legnagyobb tehetségeket. Hogyan lehet így fenntartani a jó vevőélményt? A feltérképezett problémák következményeként az alkalmazottak soha nem tapasztalt mértékben kerülnek a globális üzleti világ középpontjába. Ezért gondoljuk azt, hogy 2018 az alkalmazottak éve” lesz” - egészítette ki Todd Lynch a Worldcom ügyvezető igazgatója.
A
Worldcom PR Group weboldalán teljes egészében megtekinthető Worldcom Confidence Index fontos problémákra és trendekre hívja fel a figyelmet. Érdekes különbségeket fed fel a jelentés a 18 különböző demográfiai kategóriába (pl. üzleti szerep, életkor, nem, vállalat mérete, földrajzi jelenlét stb.) sorolt válaszadók bizalmi szintjei között. A 2018-as Confidence Index legfontosabb megállapításai:
•
A kiberbűnözéssel kapcsolatos aggodalmak: Összességében az üzleti vezetők abban bíznak legkevésbé, hogy képesek megvédeni a vállalatokat a kiberbűnözéstől. Más régiókkal összehasonlítva az amerikai vállalatok 50%-kal nagyobb arányban tartják a kiberbűnözést a legnagyobb fenyegetésnek.
•
Magabiztos Amerika: Az amerikai székhelyű vállalatok vezetik a Confidence Index listáját, átlagosan 34,9 ponttal a maximális 100-ból. Ez majdnem 9 ponttal több, mint az összesített átlag és mintegy háromszorosa az átlag Japán bizalmi értéknek.
•
Hezitáló Ázsia: Az ázsiai székhelyű vállalatok a lista sereghajtói, átlagos Confidence Index pontszámuk 19,1.
•
Generációs rés: Minél idősebb egy üzleti vezető, annál kevésbé bízik abban, hogy képes bevonzani és megtartani a tehetségeket.
•
A márka ereje: A nagyobb szervezetekhez képest 71%-kal több kisebb cég gondolja úgy, hogy a munkaadói márkájuk minőségéből fakadó, a tehetségek bevonzását elősegítő képességük fogja legjobban befolyásolni az üzleti sikereiket 2018-ban.
•
Bizonytalan jövő: Majdnem minden 12. üzleti vezető látja úgy, hogy a globális instabilitás és a potenciális háborúk jelentik a legnagyobb veszélyt üzleti terveik elérésében.
•
Pozitív politika: Az amerikai vállalatok több mint kétszer akkora arányban (28%), míg az EMEA térség vállalatai csak 13%-ban gondolják úgy, hogy a politikai vezetők kommunikációs stílusa pozitív hatással van a növekedési potenciáljukba vetett hitükre.
A jelentés a témakörök elemzésével zárul, és kulcsfontosságú javaslatokat tartalmaz, amelyek megvalósításával az üzleti vezetők nagyobb eséllyel érhetnek el sikereket 2018-ban.
A The Worldcom Public Relations Groupról
A The Worldcom Public Relations Group a világ vezető, független public relations ügynökségekből álló szervezete, amely hat kontinensen, 115 városban mintegy 2 000 alkalmazottal 143 irodát működtet. A Worldcom partnerek tavaly 3 034 ügyfelet szolgáltak ki és 288 millió dollár összesített bevételt értek el. Az 1988-ban alapított csoportot azzal a céllal alakították, hogy a legjobb független vállalatok azonnali hatást és fenntartható értéket valósíthassanak meg a kommunikációs eszközök intelligens felhasználásával, bárhol is legyen ezekre világszerte szüksége az ügyfeleknek. A partnerek nemzeti, nemzetközi és multinacionális ügyfeleket szolgálnak ki megőrizve a független ügynökségekre jellemző rugalmasságot és ügyfélközpontú hozzáállást. A Worldcomon keresztül az ügyfelek bármikor, igény szerint elmélyült szakértelemhez kapnak hozzáférést, amit olyan kommunikációs szakemberek biztosítanak, akik értik azt a nyelvet, kultúrát, szokásvilágot és földrajzi környezetet, amelyben tevékenykednek.
www.worldcomgroup.com