2024.10.06 | Vasárnap
Brúnó, Renáta napja

Bizalmi környezet a munkahelyen
2017.11.06
Munkahely
1192
.
Nem titok, hogy a vezető személye az egyik legfontosabb egy vállalat irányításában, az általa kialakított értékek határozzák meg a munkatársak minőségi, lojális együttműködését. Az igazi művészet valójában abban rejlik, hogy mindez hogyan érthető el. Íme, 3 tipp Chris Oberbecktől, az Entrepreneuer.com vendégszerzőjétől arra, hogyan építhetsz bizalmi kultúrát vállalkozásodban:

1. Építs valódi kapcsolatokat! Számos vezető megfeledkezik arról, hogy amit elért, a mögötte álló emberek segítségének is köszönhető, nélkülük nem itt tartana. A munka világában semmi sem épít nagyobb bizalmat annál, mint amikor a befektetett munkát elismerik, megköszönik! Ugyanakkor a rendszeres csapatépítő események, tréningek bevezetése – még ha első hallomásra nem is gondolnánk – szintén nagyon sokat képes változtatni az emberi kapcsolatokon.

2. Csak olyat ígérj, amit meg is tudsz tartani! Talán nem is hinnénk, hogy a felelőtlen, meg nem valósított kijelentések milyen gyorsan képesek romba dönteni az ember bizalmi indexét. Nem attól leszel elismert, ha mindig mindent jól csinálsz, a kudarcok éppen arra jók, hogy változtatni tudjunk. Ha egyértelműen, nyíltan, félelmek nélkül kommunikálsz, sokkal többet érhetsz el, mint gondolnád! A siker a kudarcból eredő tanulásban rejlik!

3. Teremts egyértelmű helyzetet! Döntő fontosságú, hogy a munkatársaid tisztában legyenek a vállalat stratégiájával, jövőbeni céljaival. Ahhoz, hogy a helyes irányba induljanak, ismerniük kell a végállomást is. A hatékony együttműködés alapja a bizalom!

„Súlyosan téved az a vállalkozó, vagy menedzser, aki csak a formális pozíciójára épít és elhiszi magáról, hogy minden nézőpontot ismer. A bizalmi környezet felépítéséhez először is neki magának kell bizalomra méltó módon működnie a saját szerepében”. – mondta Ferling József, kommunikációs szakértő. A BNI® Magyarország kommunikációs igazgatója az ezernél több hazai vállalkozást összefogó networking közösség belső felmérései alapján arról számolt be, hogy tagjaik nemcsak azt értékelik, hogy friss üzleti ajánlásokat kaphatnak, hanem azt is, hogy jó gyakorlatokat tanulhatnak el más vállalkozóktól, vezetőktől. „Az „Aki ad, az nyer!”® típusú üzleti modell a BNI® tagjainak nemcsak friss üzleti kapcsolatokat, hanem a folyamatos tanuláshoz, vezetői fejlődéshez megfelelő kereteket és inspirációt is nyújt.”
Forrás: Ferling
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.