2017.11.06
Munkahely
1214
Nem titok, hogy a vezető személye az egyik legfontosabb egy vállalat irányításában, az általa kialakított értékek határozzák meg a munkatársak minőségi, lojális együttműködését. Az igazi művészet valójában abban rejlik, hogy mindez hogyan érthető el. Íme, 3 tipp Chris Oberbecktől, az Entrepreneuer.com vendégszerzőjétől arra, hogyan építhetsz bizalmi kultúrát vállalkozásodban:
1. Építs valódi kapcsolatokat! Számos vezető megfeledkezik arról, hogy amit elért, a mögötte álló emberek segítségének is köszönhető, nélkülük nem itt tartana. A munka világában semmi sem épít nagyobb bizalmat annál, mint amikor a befektetett munkát elismerik, megköszönik! Ugyanakkor a rendszeres csapatépítő események, tréningek bevezetése – még ha első hallomásra nem is gondolnánk – szintén nagyon sokat képes változtatni az emberi kapcsolatokon.
2. Csak olyat ígérj, amit meg is tudsz tartani! Talán nem is hinnénk, hogy a felelőtlen, meg nem valósított kijelentések milyen gyorsan képesek romba dönteni az ember bizalmi indexét. Nem attól leszel elismert, ha mindig mindent jól csinálsz, a kudarcok éppen arra jók, hogy változtatni tudjunk. Ha egyértelműen, nyíltan, félelmek nélkül kommunikálsz, sokkal többet érhetsz el, mint gondolnád! A siker a kudarcból eredő tanulásban rejlik!
3. Teremts egyértelmű helyzetet! Döntő fontosságú, hogy a munkatársaid tisztában legyenek a vállalat stratégiájával, jövőbeni céljaival. Ahhoz, hogy a helyes irányba induljanak, ismerniük kell a végállomást is. A hatékony együttműködés alapja a bizalom!
„Súlyosan téved az a vállalkozó, vagy menedzser, aki csak a formális pozíciójára épít és elhiszi magáról, hogy minden nézőpontot ismer. A bizalmi környezet felépítéséhez először is neki magának kell bizalomra méltó módon működnie a saját szerepében”. – mondta Ferling József, kommunikációs szakértő. A BNI® Magyarország kommunikációs igazgatója az ezernél több hazai vállalkozást összefogó networking közösség belső felmérései alapján arról számolt be, hogy tagjaik nemcsak azt értékelik, hogy friss üzleti ajánlásokat kaphatnak, hanem azt is, hogy jó gyakorlatokat tanulhatnak el más vállalkozóktól, vezetőktől. „Az „Aki ad, az nyer!”® típusú üzleti modell a BNI® tagjainak nemcsak friss üzleti kapcsolatokat, hanem a folyamatos tanuláshoz, vezetői fejlődéshez megfelelő kereteket és inspirációt is nyújt.”
Forrás: Ferling