2024.11.26 | Kedd
Virág napja

Családi vállalkozások egy nagy döntés csapdájában
2017.04.03
Munkahely
846
.
Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal? A rendszerváltás után alapított családi cégeket a generációváltás problémája ezekben az években állítja csak igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 75-95%-át világszerte szinte mindenütt a családi vállalkozások generálják, a rendszerváltás után alapított családi cégek most szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja létüket. Az alapítók ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már érdemes a kormányrúd átadását alaposan megszervezniük. Azonban korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak!

A magyar üzleti életben szerencsére akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Ferling József, az egyik legnagyobb, vidéki központtal rendelkező PR-kommunikációs vállalkozás alapítója három évvel ezelőtt adta át fiának, Dávidnak az ügynökség vezetését. „Az egy évig tartó előkészület után egy jól körvonalazott utódlási tervvel láttunk neki a három évig tartó cégvezetői utódlási folyamatnak. Azt hiszem, könnyű dolgunk volt abból a szempontból, hogy Dávid már kamasz kora óta a cégben dolgozott, és harminc évesen úgy állt a szervezet élére, hogy annak kulcsemberei nem kérdőjelezték meg a hitelességét. Sem szakmailag, sem mint vezető.”- tette hozzá a cégalapító.

Az alapító több évnyi üzletfejlesztési és vezetési tapasztalattal a háta mögött adta át a céget, melynek során a fő szempont a kapcsolati tőke átörökítése, megőrzése és ápolása volt. A folyamat gördülékenyebbé tételében kiemelt szerepet játszott az az üzleti közösség, amelyben a cég évek óta aktív tagként vesz részt. „Ez egy bizalmi kör, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki. Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járunk. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével egy lehetőségekkel teli óriási medencébe csobbansz bele.

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI®) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.
Forrás: Ferling
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.