Elsősorban a munka jellege és körülményei, az új karrier lehetősége és a munkavégzés személyes jellemzői érdeklik azokat a fiatalokat, akik a McDonald’s-nál keresnek karrierlehetőséget – többek között ez derült ki a vállalat új microsite-ján böngésző látogatók kattintásaiból. A cég évek óta figyeli az álláskeresők visszajelzéseit, hogy új fejlesztéseket vezessen be a HR területein és bővítse az életpályaprogram lehetőségeit. Mindezek mellett a bérekben is lépést tart a piaccal: októberben már idén másodszor hajtott végre kétszámjegyű fizetésemelést az éttermi munkatársak körében.
A McDonald’s október közepén indította el a fiatal munkavállalókat megszólító
mekisneklennijo.hu oldalt, hogy megmutassa, milyen az élet az ország legnagyobb gyorséttermi láncánál és miért érdemes csatlakozni a céghez. Az oldalon a vállalat munkatársai rövid videókban mesélik el saját történetüket; a hat kisfilmben a fiatalok számára legfontosabb munkahely-választási szempontok és értékek jelennek meg – a biztos fizetéstől, az újrakezdés és önmegvalósítás kérdésén át a csapatszellemig és a rugalmas munkaidőig.
Figyelik az igényeket
Az oldalon eddig több mint 100 ezer látogató fordult meg, akik körében a rugalmas munkaidőről és az újrakezdés lehetőségeiről szóló videók voltak a legnépszerűbbek. A microsite leggyakrabban feltett kérdések menüjében a legtöbb látogató arra kereste a választ, pontosan milyen feladatok várnak az új munkatársakra, milyen juttatásokat adnak a cégnél (például van-e ingyenes étkezés és útiköltség térítés), és hogy miként fest egy éttermi munkatárs munkanapja.
A kollégák visszacsatolásai mellett az álláskeresők ilyen és ehhez hasonló indirekt visszajelzéseit is rendkívül fontosnak tartja a vállalat, hiszen sokat segítenek HR gyakorlataik fejlesztésében. Mindezeken túl a McDonald’s a fizetések terén is igyekszik lépést tartani a munkaerő piaccal: a cég bejelentette, hogy a januári, átlagosan 10 százalékos béremelés után októberben újabb, kétszámjegyű béremelést hajtott végre minden McDonald’s Kft. által üzemeltetett magyarországi éttermében.
Az októberi bérfejlesztésnek köszönhetően egy teljes munkaidőben foglalkoztatott új belépő éttermi munkatárs kezdő bérként akár havi bruttó 191 000 forintot is megkereshet, ami két hónap elteltével elérheti a 206 000 forintot. Átlagosan fél év munkatapasztalattal már megnyílik az oktatói pozíció, ahol 221 000 forintos fizetést is kaphat a munkatárs. A béremelésből a diákok sem maradnak ki: az új kollégák nappal akár 900, éjszakai műszakban pedig akár 1170 forintos órabérre számíthatnak, ami a tréninget követően emelkedhet.
Juttatások és karrierlehetőség
„
Célunk, hogy jó hangulatú, rugalmas és biztos munkahelyet, hosszú távú karrierlehetőséget, versenyképes bért és juttatásokat biztosítsunk minden éttermi munkatársunk számára” – mondta Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója. A juttatások skálája igen színes: megtalálható közöttük az Erzsébet-utalvány, az ingyenes személyzeti fogyasztás, a különböző kedvezményekre jogosító McD Card dolgozói kedvezménykártya és az akár évi 100 000 forint értékű tanulmányi ösztöndíj. A legalább három éves munkaviszonyú munkatársaknak külön jutalom jár, 10 évente pedig 4-8 hetes extra fizetett szabadságon pihenhetik ki magukat.
A fiatalok számára fontos előrelépési lehetőségek is adottak a cégnél. A hosszú távú karrier előszobája a vezetőképzési program, melyről a McDonald’s saját tréningrendszere keretében gondoskodik. „Étteremvezetőink 80 százaléka éttermi munkatársként kezdte pályafutását, így bátran állíthatjuk, hogy az egyik legtöbb perspektívát kínáló munkaadó vagyunk a piacon” – tette hozzá az ügyvezető.
„
A biztos munka, a jó hangulat, a rugalmasság és a hosszú távú ösztönzők mind olyan elemek, melyek egyre vonzóbbá teszik a McDonald’s-ot, de ahogy új weboldalunk látogatóinak visszajelzéséből kiderül, az olyan speciális juttatásokat is nagyon értékelik az álláskeresők, mint az ingyenes éttermi étkezés” – fogalmazott Gáspár Ferenc, a vállalat HR igazgatója. „Bár a munkavállalóink közel fele diák, számítunk a hosszú távú lehetőségeket kereső idősebb generációra is.”