Vannak munkahelyek, amelyeket publikusan meghirdetnek, másokat belsősökkel töltetnek be, de akadnak olyan esetek is, amikor ajánlások útján vagy ismeretségi körből keresnek jelölteket. Sokat hallani arról, mennyire nehéz a frissen végzett fiatalok munkaerő-piaci helyzete, de akkor is ez lenne, ha időben elkezdenek a networkinggel foglalkozni? Íme 4 helyszín, ahol a nyári szünidő alatt is lehet akár a jövőben hasznossá váló kapcsolatokat építeni! Nem fog nehezedre esni.
1. Irány a vízpart!
Mindegy, hogy egy strandot vagy például a Balatont választjátok, a lehetőségek adottak, például a sorban állásnál a büfében, az ismeretlenekkel való strandröpizés közben, az egymás melletti napozás vagy fürdőzés során is. Egy hideg sör vagy egy jó kis lángos mellett könnyű leállni egy beszélgetésre!
2. Beindul a fesztiválszezon!
A zenei fesztiválokban rejlő kapcsolatépítési lehetőségek szinte végtelennek tűnnek. Az emberek azért mennek ilyen rendezvényre, hogy kiszakadjanak a hétköznapokból, és jól érezzék magukat, így a közvetlenség és a nyitottság alapból megvan. Merjétek megszólítani az embereket, élvezzétek együtt a programokat – hátha nem csak fesztiválbarátság lesz belőle!
3. Vár a szabad!
A természet újjáéledésével és a jó idő beköszöntével érdemes elfelejteni a négy falat, és a szabadban eltölteni az időt. Országunk túralehetőségekben igen gazdag, számos csodás, felfedezni való táj van, amelyeket érdemes bejárni. Útközben találkoztok majd más túrázókkal, akikkel meg lehet állni egy rövid pihenőre, beszélgethettek a saját túratapasztalataitokról, és akár közösen is továbbmehettek.
4. Hajrá magyarok!
Az idei nyár a nagyszabású sporteseményeké, ahol mi, magyarok is képviseltetjük magunkat. Legyetek bárhol, biztosan lesz legalább egy hely, ahol a szurkolók összegyűlhetnek a közös buzdítás jegyében. Ez az élmény tényleg mindenkit összehoz – bárhol nézitek a közvetítéseket, várhatóan találtok majd egy olyan közösséget, amellyel akár a későbbiekben is összejárhattok.
„Bármely fiatal számára fontos, hogy előre tervezzen, és tudatosan készüljön a jövőjére, hiszen a saját víziója megvalósításával előbb válhat sikeres felnőtté. Ez a fiatal generáció a magyar gazdaság mozgatórugója lesz, akár alkalmazottként, akár vállalkozóként – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország igazgatója. – Ami viszont a terveik megvalósításához kelleni fog – legyen szó munkakeresésről vagy egy saját cég beindításáról -, az a kapcsolati tőke. Bármilyen ismeretségi ajánlás eredményesebb lesz a legütősebb CV-nél is, mert ma már a bizalom többet ér.”
Forrás: Ferling