Sokan eladási szándékkal járnak üzleti találkozókra, ez az attitűd viszont nem vezet új, hosszú távú kapcsolatokhoz. Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója és számos bestseller szerzője 3 tanácsot ad ahhoz, hogy mi is networking mestereivé válhassunk!
Annak ellenére, hogy a különböző networking események fő célja az emberek összehozása, az üzleti kapcsolatok kialakításának megkönnyítése, sokan potenciális piactérként tekintenek az ilyen találkozókra. A résztvevők javarészt eladásra törekednek, és vásárlással, tudatos kapcsolatépítéssel nem is foglalkoznak. Az öncélú tevékenykedés nem vezet eredményre, és ilyenkor nem a networking okolható a sikertelenségért, hanem a helytelen technika.
„A networkinget biztosan lehet rosszul művelni, de önmagában nem egy rossz eszköz. Sőt, ha helyesen használják, szinte mindenki egyetért abban, hogy ez a legjobb módja az üzletépítésnek” – mondja dr. Ivan Misner, a BNI alapítója, aki 3 tippet árul el ahhoz, hogyan lehet valaki a kapcsolatépítés mestere!
1. Nem üzlet, hanem kapcsolat!
A networking események lényege, hogy kapcsolatot létesíts másokkal, így emlékezni fognak rád, amikor újra felkeresed őket. De ha csak azért mész el egy networking rendezvényre, hogy eladj az embereknek, később sem akarnak majd találkozni veled, mert tudják, hogy legközelebb is ugyanez lesz a célod.
2. Aki kíváncsi, kapcsolatra lel
Ha új üzleti kapcsolatot szeretnél létesíteni, legyél kíváncsi arra, hogy mivel foglalkozik a másik fél. Ne rohand le azonnal a saját magad eladásával, mert a közhiedelemmel ellentétben igenis visszatetsző rögtön az üzletről beszélni olyasvalakivel, akivel még nem is vagy semmilyen kapcsolatban.
3. Minőség mindenek felett
Csak egyvalami fontosabb a kapcsolati hálód méreténél: a kapcsolataid minősége. Nem a darabszám növeléséről, a minél több névjegy begyűjtéséről van szó, hanem arról, hogy kiismerd az embereket, akikkel találkozol. Ha a kapcsolataidból sok van, de azok nem elég mélyek, nem lesz erős a kapcsolati tőkéd az üzleted építésénél.
„Felépítettem egy globális szervezetet, amelynek több mint 60 országban van kirendeltsége, és ezt az egészet szinte csak a kapcsolatépítés, a networking és ajánlások szerzésével vittem véghez. A tanácsom, hogy ne állj le a networkinggel, csak csináld rendesen!”- mondja a tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezet alapítója.
A kapcsolatépítés kifizetődését jól jelzik a BNI Magyarország mutatói is, hiszen hazánk legnagyobb networking szervezetének tagjai 2015-ben 20,7 milliárd forintnyi jutalékmentes többletbevételt generáltak egymásnak.
Forrás: Ferling