2024.10.08 | Kedd
Koppány napja

A magyarok több mint harmada indítana saját vállalkozást egy felmérés szerint
2015.10.14
Munkahely
247
.
Nő Magyarországon a vállalkozói kedv, míg 2013-ban a magyarok 30, 2014-ben már 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját vállalkozást indítana - derül ki az Amway megbízásából a GfK által készített reprezentatív felmérésből.

A felmérést 38 országban végezték el.
A közlemény szerint 2012-ben Magyarországon csak a válaszadók 47 százaléka nyilatkozott pozitívan a vállalkozásindítás lehetőségéről. Két évvel később, 2014-ben viszont lényegesen többen, 61 százaléknyian gondolták úgy, hogy érdemes Magyarországon vállalkozni. A GfK kutatásból az is kiderül, hogy a magyar válaszadók kifejezetten vállalkozásbarátnak (49 százalék) tartják az országot.

Az önfoglalkoztatás, illetve a magánvállalkozás indítása melletti legfontosabb érv a függetlenség megteremtése volt, a megkérdezettek 46 százaléka nyilatkozott így, 43 százalék említette az önmegvalósítást, 34 százalék pedig a növekvő bevételeket.
A magyarok csaknem 80 százaléka a közoktatástól várja el, hogy megfelelő vállalkozói tudás birtokába jusson. Ezzel szemben a további megkérdezett országokban a válaszadók közül arányaiban többen gondolják, hogy inkább a szakmai szervezeteknek kellene a tudásátadásban részt venniük, illetve a vállalkozást tervezők magukat is képezhetnék egyéni módokon. Az oktatás, a képzés azért is nagyon fontos, mert a megkérdezettek többsége (42 százaléka) mind a 38 országban ezt jelölte meg fő kritériumként ahhoz, hogy belevágjon a saját üzletébe. A vezetői képességek (37 százalék), a gyakorlati ismeretek (37 százalék), a kreativitás (31 százalék), a mentorálás (28 százalék) és a tapasztalatok megszerzése (21 százalék) csak kisebb szerepet játszanak szerintük a vállalkozás tervezése során - olvasható a közleményben.

A Közvetlen Értékesítők Szövetsége szerint a vállalkozásindítást, az önfoglalkoztatást nézve az elmúlt években Magyarországon az egyik legjellemzőbb kezdő vállalkozási formává lépett elő a közvetlen értékesítés. Az ezzel foglalkozók száma 2011 és 2014 között a lakosság 3,81 százalékáról 4,76 százalékára nőtt.
A szövetség, illetve az évente megismételt adatfelvételben résztvevő cégek adatai alapján is többszázezer ember kapcsolódik a közvetlen értékesítési ágazathoz vásárlóként, illetve termékforgalmazóként. A statisztikák alapján utóbbiak többsége (73 százaléka) nő, 49 százalékuk részmunkaidőben végzi ezt a tevékenységet és az egyharmaduk 50 év feletti. A közvetlen értékesítési ágazat 2014-ben 50 milliárd forintos forgalmat ért el Magyarországon - áll a közleményben.
Forrás: MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.