2024.11.28 | Csütörtök
Stefánia napja

Most már a passzív álláskeresőket kell aktivizálni - Az egész világ egy nagy adatbázis
2015.10.14
Munkahely
245
.
Egyre több cég küzd avval, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást. Megtalálásukhoz és aktivizálásukhoz egyre fontosabbá válik, hogy a cégek a közösségi médiát is bevessék.

„Mi magunk azokat az álláskeresőket nevezzük passzívnak, akik inkább csak belebotlanak 1-1 hirdetésbe, tudatosan nem keresnek munkát, a zavaró hírleveleket pedig kéretlen reklámnak tekintik és elutasítják. Ők csak akkor mozdulnak, ha valami „nagyot” látnak és még akkor is válogatnak. Mivel messze nem elég sokan keresnek aktívan állást, egyre fontosabbá válik, hogy adott keresés kapcsán a passzív álláskeresőket is el tudjuk érni és meg tudjuk szólítani” – mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója.

A munkatárs keresés hagyományos modellje – a munkáltató márkaépítéssel foglalkozó TMP tanulmánya szerint - a maslow-i piramis rendszerét követi. Ennek lényege, hogy egyre jobban szűkíti és specializálja azt a tevékenységet, ami a sikeres kereséshez vezet. A legelterjedtebb és legáltalánosabb mód a puszta információ megosztás egy adott állásról. Ezt a lényegesen kifinomultabb munkáltatói márka építés követi. Harmadik elemként kialakításra kerülnek az álláskategóriák, negyedikként pedig az ún. jelölt profilok. Itt már az a cél, hogy a hasonló profilú jelölteket érje el az adott cég. Végül, a képzeletbeli piramis csúcsán az ún. kitalált személyiségek állnak, akik ugyanazokat az értékeket testesítik meg, mint a cég saját maga.

„Mi is azokat a jelölteket keressük, akik értékrendje, felfogása hasonló, mint a munkatársat kereső cégé. Ezeknek az értékeknek a tudatosítására már messze nem elég, ha egy cég ezeket szövegesen leírja. Tapasztalatunk szerint legyen szó akár áruházi eladóról és árufeltöltőről, akár vállalati jogászról, a kommunikációs kampányba ágyazott, kreatívan kialakított, pontosan megtervezett közösségi média kampányok kimagasló sikerességgel működnek. Méréseink szerint ezeknél a kampányoknál - az amúgy passzívnak tekinthető - látogató 4 percet tölt az adott kampány oldalain, vagyis tényleg megakad rajta a szeme. Az ügyfél számára a sikeres kampányok azt jelentik, hogy rövidebb idő alatt, kevesebb ráfordítással, több jelöltet tudunk eléni és közülük többen is jelentkeznek.” – mondta Hadi László, a TMP magyarországi partnercégének a vezetője.

Egy, az USA-ben készített tavalyi kutatás szerint az elhelyezkedők több mint harmada a közösségi médián keresztül talált állást magának. A becslések szerint a magyarországi statisztikák is - legalábbis néhány típusú munkakört illetően - közelítenek ehhez az arányhoz. Ebben a növekedésben mind a közösségi médiás hirdetési lehetőségek bővülése, mind pedig a közösségi oldalak elterjedtsége óriási szerepet játszik.

„A direkt keresésnek továbbra is megkerülhetetlen a szerepe. Hatalmas adatbázisok állnak rendelkezésre, amelyekből összetett kereséssel remek jelölteket lehet megtalálni. Eredményesen megszólítani mégis csak azokat tudjuk, akiknek sikerül az érdeklődését felkeltenünk az álláslehetőség iránt. A passzív álláskeresők esetén ez szinte művészet. Az viszont minden esetben igaz, hogy egyre többen kezdik a napjukat azzal, hogy megnézik, mi történt a környezetükben, és végiglapozzák a Facebook, Twitter vagy LinkedIn oldalaikat. A munkatársat kereső cégeknek őket kell megtalálniuk. Ezt pedig kreatív, sokszínű tartalommal, pontos célzással, jól időzített kampánnyal és folyamatos méréssel igenis meg lehet megtenni. Legutóbbi munkánk során is az ügyfél választása végül egy olyan jelöltre esett, aki nem direkt keresésünk vagy állásportálon történő hirdetésünk, hanem Facebookos kampányunk alapján jelentkezett. ” – mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.
Forrás: BrandJob, PeppeR
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.