2024.11.25 | Hétfő
Katalin napja

Üzlet 2.0: a kapcsolatitőke-megosztás kora
2015.07.06
Egyéb hírek
1411
.
Egyedül nem megy, csapatban viszont igen. A kapcsolatitőke-megosztás profi gyakorlata egyre nagyobb erővel hódít Magyarországon. Az eredményeket látva ma már akár Üzlet 2.0-nak is nevezhető mindaz, ami a világ és hazánk legnagyobb networking szervezetének csoportjaiban folyik. A BNI (Business Network International) egyik pécsi, illetve szekszárdi csoportja után most az észak-budaörsi üzleti közösség is elérte a külön elismerést jelentő státuszt.

Amikor a cégek 97%-a ajánlások útján szerzi ügyfeleinek, megbízásainak többségét, a kapcsolati tőke jelentősége meg nem kérdőjelezhető. Kissé abszurd ugyanakkor, hogy a sikert ígérő üzleti ajánlások megszerzésére a magyarországi vállalkozások mindössze 3%-ának van tudatos stratégiája. A rendszeres időközönként, szervezett keretek között megvalósuló üzleti találkozók erre a problémára kínálnak – az elmúlt évek statisztikái által fényesen igazolható – választ.

Az idén 30 éve alapított BNI networking modellje 2008-ban érkezett Magyarországra. A kapcsolati tőkemegosztást jutalékmentes üzleti ajánlásokkal ösztönző szervezetnek jelenleg ma már közel 900 hazai vállalkozás a tagja. Hétről hétre több mint 30 csoportban találkoznak egymással üzletemberek, vállalkozók, a gyakorlatba ültetve az „Aki ad, az nyer!®” gondolat szellemiségét.

„Hall of Fame” elismerést azok az üzleti csoportok kapnak, akik az indulás hónapjában elérik a 35 fős aktív taglétszámot. Földrajzi régiónkban erre korábban nem volt példa, de a 2013-as pécsi csoportindulás után májusban a szekszárdiak, majd júniusban az észak-budaörsiek is feliratkoztak erre a listára.
„Az emberek megértették, hogy az újfajta üzleti gondolkodás sikeres elterjesztése érdekében először növekedni kell, és csak utána jöhet az üzletelés – árulja el Andricza Zsuzsanna, a BNI Északnyugat-Pest megyei régióigazgatója. A North Budaörsi Success Groupban két héttel az indulás után 21-ről 35-re ugrott a tagok létszáma. – A legkülönbözőbb területekről – munkaerő-kölcsönzés, nyomtatástechnika, vagyonvédelem és biztonságtechnika, telekommunikáció – hívtunk meg profi gondolkodású üzletembereket, akik felismerték az együttműködésben rejlő lehetőséget, és a saját aktivitásukat is hozzáadták a csoport dinamikus növekedéséhez.”



Ferling PR