2024.11.29 | Péntek
Taksony napja

Könnyebbséget hoz az EKÁER-t használóknak egy új fejlesztés
2015.02.03
Munkahely
247
.
Sok vállalkozást felkészületlenül ért az EKÁER bevezetése, a tulajdonosok nehézkesen, sok esetben hibásan küldik be az adatlapokat. Olyan számítástechnikai megoldást fejlesztett egy kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalkozás, amely figyelmezteti a kereskedőt, hogy a szállítani kívánt áru típusa és mennyisége EKÁER bejelentésre kötelezett és elkészíti a regisztrációhoz szükséges állományt is. Tavasszal továbbfejlesztik a szoftvert, akkor már teljesen automatizálható lesz az EKÁER regisztráció.

Komoly adminisztrációs terhet jelent a vállalkozásoknak az EKÁER, vagyis az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer. A bevezetés célja az áfacsalás elleni hatékonyabb hatósági fellépés, ugyanakkor a megoldás a tisztességes vállalkozók számára is többlet teendőt jelent. Sokak számára nem egyértelmű, kinek, milyen esetben kell bejelenteni a rendszerbe a közúti szállítmányokat.
Egy új kereskedelmi-informatikai fejlesztés lényegesen egyszerűsíti az adatok EKÁER rendszerbe küldését – ismertette a Laurel Cégcsoporthoz tartozó ProgAdat Kft. ügyvezetője. Giesz István elmondta, azoknál az ügyfeleiknél, akiknél a ProStore nevű nagykereskedelmi rendszer működik, felvetődött az igény, hogy a manuálisan működő EKÁER bevallást automatizálják.

Már létezik a kereskedelmi rendszer, amelyben elkészülnek a kimenő bizonylatok, árukísérő lapok, számlák. Az új fejlesztés a számlázási és szállítási adatok alapján rendszerezi a rendelkezésre álló nagy mennyiségű adatot és jelzi, ha a súly, vagy az érték alapján a tételt be kell jelenteni az EKÁER-be. Ezzel párhuzamosan a megoldás az adatokból generál egy xml kiterjesztésű dokumentumot, amit egyszerűen csak csatolni kell és elküldeni.

A felvitt tételek adatait később lekérdezheti a kezelő, például súly, érték, tételszám, vagy a szállító jármű adatai, illetve a lerakodási hely alapján − részletezte az ügyvezető.
Az EKÁER márciusig tartó próbaüzeme alatt folyamatosan gyűjtik a tapasztalatokat a szakemberek, majd a tervek szerint kifejlesztik a beküldést segítő szoftver 2. verzióját. Az új változatban már teljesen automatikus lesz az adatlapok kitöltése és elküldése az EKÁER felületére − tette hozzá Giesz István.




Gold Communications
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.