2024.10.11 | Péntek
Brigitta napja

Nielsen: átlag felett díjazzák a magyarok a vállalatok társadalmi felelősségvállalását
2014.06.20
Munkahely
182
.
A magyar fogyasztók 51 százaléka kész többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy gyártója közvetlenül támogat társadalmi célokat; tavaly a válaszadók 43 százaléka, három éve pedig csak a 32 százaléka nyilatkozott így - derült ki a Nielsen kutatásából, amelyet a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról készített.

A fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató cég csütörtöki közleménye szerint az idén február-márciusban végzett felmérést megelőző hat hónapban a magyar fogyasztók 57 százaléka vásárolt legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy elkötelezett pozitív társadalmi törekvések iránt. Ez az arány 25 százalékponttal nagyobb, mint a múlt évi felmérés során.
A Nielsen globális kutatásának eredménye szerint a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag. Európa 31 vizsgált országában ugyanis a válaszadók átlag 40 százaléka hajlandó több pénzt adni a társadalmi célokat támogató vállalatok termékeiért. Szintén a magyarokénál kisebb arány, a válaszadó európaiak átlag 40 százaléka mondta, hogy vett olyan vállalat termékéből, amelynek ismeri társadalmi felelősségvállalását.
A felmérést a világ 60 országában végezték el, az összesített eredmény szerint a válaszadók átlag 55 százaléka hajlandó magasabb árat megadni valamiért, ha a társadalmi felelősségvállalásban aktív vállalatoktól vesznek valamit. Arányuk 10 százalékponttal több, mint a 2011. évi felmérésben.
A válaszokból az is kiderült, hogy a magyarok 67 százaléka szívesebben dolgozik pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások iránt elkötelezett cégnél, míg az európai átlag 53 százalék.
Társadalmi vagy környezetvédelmi programokban önkéntes munkát végez, vagy azokat pénzzel támogatja a magyar válaszadók 42 százaléka. A vizsgált 31 európai ország átlagos mutatója 33 százalék.
A felmérésben több mint 30 ezer fogyasztót kérdeztek meg 60 országban, Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten, valamint Afrikában. A minta mindegyik országban reprezentatív az internet-használók korát és nemét tekintve. A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végzi, ahol az internet elterjedtsége legalább 60 százalék, vagy minimum 10 millióan rendelkeznek internet-hozzáféréssel.

MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.