2024.10.11 | Péntek
Brigitta napja

GfK: fellendülőben a műszaki termékek piaca
2014.05.20
Munkahely
156
.
Fellendült Magyarországon a műszaki termékek piaca az első negyedévben, a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakában mértet. A negyedéves teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet az MTI-vel kedden.

A kutatás szerint a növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is jó negyedévet zártak, s az információs technológia piaca is erősödött - közölte a GfK.
A telekommunikációs szektor 2013 első negyedévéhez képest 26 százalékkal bővült, főleg az okostelefonok iránti keresletnövekedés miatt. Az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen volt - áll a közleményben.
A nagyképernyős lapos tv húzta a piacot a szórakoztató elektronika terén: 2014 első negyedévében a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A felmérés szerint a karácsonyi időszak erőteljes promóciós hatása átnyúlt az idei év első hónapjaira is a háztartási kisgépek piacán. A szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest.
A háztartási nagygép szektor 2014 első három hónapjában folyamatosan emelkedett, 2013 első negyedévéhez képest 19,6 százalékkal bővült a piac.
Az információs technológiai piac az év első negyedévben a tavalyinál mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott. A növekedés motorját a tabletek jelentették.
A fotó szektorban enyhén csökkenő piacról számolt be az elemzés az első negyedévben, forgalmi értékben 4,1 százalékos mérséklődést mutat az előző év azonos időszakához mérten.
A fotó szektoron kívül az irodatechnika is visszaesett: a forgalom 8,5 százalékkal múlta alul 2014 első negyedévében az egy évvel korábbit.

MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.