2024.11.28 | Csütörtök
Stefánia napja

Répássy: a közigazgatási reform központi kérdése az ügyfelek minél jobb kiszolgálása
2014.03.18
Kormány
174
.
A közigazgatási reform központi kérdésévé tette az ügyfelek minél jobb kiszolgálását, azaz az állam szolgáltató funkcióját - jelentette ki Répássy Róbert, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium igazságügyért felelős államtitkára kedden Budapest hetedik kormányablakának ünnepélyes megnyitóján.

A jó állam egyik fontos funkciója az, hogy az állampolgárok egyszerűbben tudják intézni az ügyeiket - mondta Répássy Róbert emlékeztetve arra, hogy a kormányablakok, az integrált kormányzati ügyfélszolgálatok megnyitása már 2011-ben megkezdődött.
Közölte, ebben az évben az országban még 100 új kormányablak nyílik meg.
Répássy Róbert elmondta, a XIII. kerületi Gács utcánál található bevásárlóközpontban megnyíló kormányablak is bizonyítja, hogy a közigazgatás olyan szolgáltatás, amelyet lehetőség szerint minél közelebb kell vinni az emberekhez. Oda kell "kitelepülnie a közigazgatásnak", ahol azt minél többen igénybe tudják venni - tette hozzá.

Közölte, a közigazgatási szolgáltatásokat a most átadott kormányablakban munkanapokon 8-tól 20 óráig lehet igénybe venni.
Répássy Róbert elmondta azt is, hogy a kormányablakok "új generációja" jórészt Tesco bevásárlóközpontokban nyílik majd meg.
Pesti Imre, a főváros kormánymegbízottja elmondta, reményeik szerint Budapesten 2015-ig végéig 35-40 kormányablak nyílik, ahol az állampolgárok szinte valamennyi ügyet el tudnak majd intézni.
Szavai szerint a kormányablakokban az ügyfelek átlagosan öt perc várakozási idő után negyed óra alatt el tudják intézni az ügyeiket.
A kormányablakot egy nemzeti színű szalag átvágásával Répássy Róbert, Pesti Imre, valamint Hollósi Antal Gábor és Szalay Péter fideszes országgyűlési képviselő nyitotta meg.

MTI