2024.10.12 | Szombat
Miksa napja

A szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon
2014.02.27
Munkahely
141
.
A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége – derül ki az EY Nemzeti SSC Felméréséből, amelyet csütörtökön mutattak be Budapesten.

„A szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, különösen az elmúlt öt év vonatkozásában. Ez a felívelés tovább tarthat, hiszen az itt jelenlévő cégek kétharmada bővítést tervez. A központoknak ugyanakkor számos gyakorlati kihívásra is válaszolniuk kell, amelyek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása. Egyebek mellett ezt is segítheti a szektor és a kormányzat közötti együttműködés” – mondta Havas István az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencián.


„Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza Magyarországra szolgáltatási üzletágait is. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát” – hangsúlyozta Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára a találkozón.


Magyarországot az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltató központjaik helyszínéül a globális vállalatok. A jelenleg hazánkban működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Különösen pozitív, hogy a válaszadók 87 százaléka szerint vállalatuknak sikerült elérnie vagy felülmúlnia az induláskor kitűzött célokat – mutat rá az EY Nemzeti SSC Felmérés.


A magyarországi központok globális szintű szolgáltatásokat nyújtanak, kétharmaduk úgy nyilatkozott, hogy operációjukkal több mint húsz piacot látnak el. Az általuk kiszolgált országok sorát Németország és Franciaország vezeti – derül ki jelentésből.
A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének.
A Magyarországon működő szolgáltató központok 68 százaléka bővítést tervez. Ennek keretében több mint hetven százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkcióik bővítését tervezik.


Az EY elemzése szerint a jövőjüket alapvetően befolyásoló stratégiai kérdésekre is választ kell adniuk a szolgáltató központoknak.


Ezek közül az egyik legfontosabb, hogyan tudják úgy átalakítani szervezetüket, hogy megfeleljenek az új piaci elvárásoknak. A szektorban ugyanis globális korszakváltás zajlik. Az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya folyamatosan csökken. Ezzel szemben egyre jobban növekszik a többfunkciós második generációs és multifunkcionális globális üzleti központok száma, amelyek már komplex folyamatokat támogatnak.

A hosszú távú siker és a befektetési célok legteljesebb elérése érdekében a szolgáltató központoknak nagy hangsúlyt kell fektetniük a projekt menedzsmentre, a tudásátadás biztosítására és a folyamathatékonyságra. Ennek egyik fontos eleme lehet - például a pénzügyi funkciókat ellátó központok esetében - a pénzügyi jelentési folyamataik centralizálása, amellyel nagyobb mértékű standardizálást és jobb minőségi mutatókat érhetnek el, valamint költséghatékonyabbá tehetik a könyvvizsgálatot.



EY
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.