2024.10.01 | Kedd
Malvin napja

6 százalékkal bővülhet a belföldi turizmus az idén
2014.02.19
Utazás
220
Hat százalékos bővülést prognosztizál a belföldi turisztikai piacon 2014-ben a Szallas.hu, az internetes szállásközvetítő a SZÉP-kártya további elterjedésére, valamint a turisztikai szektorban tapasztalt innovációs kedvre alapozza várakozását.

A Szallas.hu az MTI-hez szerdán eljuttatott közleménye szerint 2013-ban szintén mintegy 6 százalékkal nőtt a turisztikai piac. A belföldi szállásdíj-bevétel mintegy 60 milliárd forintot ért el tavaly, és ennek több mint a fele online csatornákon, szállásközvetítő és kuponos oldalakon keresztül, valamint a szállásadók saját honlapjainak segítségével bonyolódott le.
A közlemény idézi Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu ügyvezető igazgatóját, aki szerint a tavalyi növekedésben kulcsszerepe volt a SZÉP-kártya sikeres bevezetésének, illetve ezen kívül az események, illetve a szállásadók által kínált turisztikai programok is hozzájárultak a sikerhez.


A tavalyi év trendjeiről megemlítette, hogy az apartmanok erős kihívást jelentettek a háromcsillagos hotelek számára, ugyanis a családdal utazók gyakran választották ezt a kategóriát a hotelek helyett. Ezen felül nagy népszerűségnek örvendtek a négycsillagos wellness szálláshelyek, de érezhetően nagyobb szerepe lett a programturizmusnak és az aktív pihenésnek.
A nyolc országban jelen lévő Szallas.hu tavaly 806 millió forintra növelte árbevételét a 2012-ben elért 653 millióról, a cég által közvetített külföldi és hazai forgalom pedig elérte a 7,5 milliárd forintot. A határon túl közvetített szállásforgalom tavaly 1 milliárd forintot tett ki, a növekedés motorja elsősorban Románia és Szlovákia volt. A szállásközvetítő cégnek mintegy 14 ezer aktív szállásadó partnere van itthon és külföldön. A honlapnak több mint 700 ezer regisztrált felhasználója van és havonta mintegy másfél millió látogató keresi fel.



MTI