2024.10.01 | Kedd
Malvin napja

Egyre kevesebbet ér a marketingdiploma
2012.06.20
Oktatás
212
Egyre kevesebbet ér a marketingdiploma
A végzettség már nem olyan fontos a marketingvezetők számára, amikor új, fiatal munkatársat keresnek – írja a Kreatív.

A brit marketinges hallgatók többsége otthagyná azért az egyetemet, hogy releváns munkatapasztalatot szerezzen - írja a Kreatív a The Marketers Forum kutatására hivatkozva. Mint kiderült, a marketinges vezetők is inkább egy tapasztaltabb munkatársat keresnének maguk mellé, a végzettségről megszerzett papír ugyanis egyre kevesebbet számít.
A megkérdezettek 77 százaléka szerint a diploma nem feltétlenül jelzi a jelentkező szakmai felkészültségét és minőségét, a vezetők fele pedig nem olyan munkatársat keres, akinek bármilyen igazolása lenne a végzettségéről.
A The Marketers Forum által megkérdezett marketinges hallgatókat is, akik ötöde, 18 százalékuk otthagyná az egyetemet és ezzel együtt lemondana a diplomáról is, amennyiben professzionális tapasztalatot szerezhetne, mert úgy érzik, a gyakorlat sokkal többet számít az állásinterjún.
Quentin Crowe, a The Marketers Forum ügyvezetője szerint egyre inkább megkérdőjeleződik a marketinges diploma értéke. Kiderült az is, hogy a szakirányú végzettség megkövetelése inkább egyfajta hagyomány, ami előbb-utóbb változni fog. A diploma helyett inkább más szempontok fognak dönteni a felvételről, ami köszönhető a megemelkedett tandíjaknak is.


jobline.hu