2024.10.12 | Szombat
Miksa napja

A nemzetközi cégek jelentősen növelik a gazdasági teljesítményt
2014.02.03
Munkahely
142
A nagy nemzetközi vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások jelentősen növelik a magyar exportot és ezen keresztül a teljes magyar nemzetgazdasági teljesítményt - jelentette ki a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági ügyekért felelős államtitkára hétfőn Zalaszentgróton.

Szijjártó Péter a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. palackozóüzemében az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a kormány eddig 38 stratégiai megállapodást kötött többségében nemzetközi vállalatokkal. Ezek a cégek azóta 650 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre és 5500 új munkahelyet hoztak létre Magyarországon.


A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával kapcsolatban azt mondta: ezzel megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel.
A miniszterelnökségi államtitkár felidézte, hogy a világgazdasági válság az országok és a nemzetközi vállalatok részéről is új stratégiát követelt, és Magyarország 2010-ben azt az utat választotta, hogy megteszi a szükséges változtatásokat. Hogy a válság után erősebbek legyünk, "bátor döntések kellettek, amiket kétségtelenül konfliktusok öveztek", de mára el lehet mondani, hogy ez egy sikeres választás volt - mondta.
Az erős termelő szektorral rendelkező országok nagyobb eséllyel lesznek erősebbek a válság után, ezért határozta el a kormány, hogy Magyarország legyen Európa termelési központja, ebből az elhatározásból vezethető vissza minden olyan fontos döntés, ami az elmúlt három és fél évben született. Ezek közé tartozik az adórendszer, a felsőoktatási és szakképzési rendszer vagy a munkajogi szabályok átalakítása - részletezte a politikus.
Hozzátette: a stratégiai célok eléréshez stratégai megállapodásokra volt szükség, az elsőt 2012-ben éppen a Coca-Colával kötötte meg a magyar kormány. Mindezzel az volt a cél, hogy a nagy nemzetközi vállalatok magyarországi érdekeltségei a cégcsoportjukon belül is versenyelőnyhöz jussanak, illetve növeljék a magyar beszállítói arányt.


Szjjártó Péter úgy fogalmazott: "a magyar nemzetgazdaság lelkét a kis- és közepes vállalkozások adják", de az ő sikerük döntően attól függ, hogy be tudnak-e kapcsolódni egy nemzetközi vállalat beszállítói láncába.
A zalaszentgróti ásványvízexportot azért is nevezte jelentősnek, mert a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC cégcsoportjában a magyar vállalat a legjelentősebb gyártóközpont és a legnagyobb európai exportőr. A cég a 2011-es 8 milliárd után tavaly már 20 milliárd forintos exportbevételt ért el.
A politikus elmondta: a Coca-Cola eddig 110 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, és jelenleg 1250 embernek ad közvetlenül munkát. A kormánnyal kötött megállapodásnak megfelelően folyamatosan növeli a magyar beszállítói arányt. Ma már kizárólag magyar almából készült gyümölcsleveket állít elő, a hazai gazdáktól évente 7,5 ezer tonna almát vásárol, és az egyéb alapanyagok kétharmada is magyar beszállítóktól származik.
A Coca-Cola "a magyar-amerikai gazdasági együttműködés újabb sikere" is. Ezzel az amerikai befektetések összértéke elérte a 9 milliárd dollárt, és a kereskedelmi forgalom egy év alatt 19,6 százalékkal nőtt úgy, hogy a magyar export 25 százalékkal növekedett az Egyesült Államok irányába - hívta fel a figyelmet Szijjártó Péter.


Nikos Kalaitzidakis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője arról beszélt: a társaság célja, hogy Közép-Európa első számú gyártóközpontja legyen Magyarországon, ehhez pedig egy újabb lépés az ásványvízexport elindítása.
A Bistra néven Zalaszentgróton palackozott vizeket Horvátországba szállítják, ahol ezen a néven már eddig is forgalmaztak ásványvizet. Terveik szerint idén 10 millió litert szállítanak a zalai városban 200 embert foglalkoztató üzemből.
A NaturAquát is palackozó üzemben 700 millió forintos kapacitásbővítő beruházást hajtottak végre, és ehhez 210 millió forintos európai uniós támogatást nyertek. A NaturAqua gyártását Zalaszentgróton 2002-ben indították el 12 milliárd forintos befektetéssel.
Az ügyvezető kitért arra is, hogy a magyarországi üdítőital-export 90 százalékát adta eddig a Coca-Cola 20 milliárd forintos értékkel, és a cég az első 10 magyarországi élelmiszer-feldolgozó társaság közé tartozik.



MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.