2024.10.12 | Szombat
Miksa napja

Megkezdődött a Chevrolet kivonulásának előkészítése Magyarországon is
2014.01.16
Munkahely
143
Megkezdődött a Chevrolet márka szervezett piaci kivezetésének előkészítése Magyarországon is, a budaörsi székhelyű Chevrolet Central and Eastern Europe (CCEE) az anyavállalat tavaly decemberi bejelentése után azonnal nekilátott a szervezésének - tájékoztatta a cég az MTI-t.

A General Motors december 5-én jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a teljesületlen üzleti elvárásokkal indokolták. A cél ugyanakkor a General Motors európai termékkínálatának letisztítása, az Opel és a Cadillac testvérmárka piaci pozíciójának erősítése.


Kaszás Zoltán, a CCEE PR-igazgatója elmondta: ügyfeleiket már postai úton értesítették, valamint weboldalukon adnak tájékoztatást a kivezetéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról, és arról, hogy hogy az autók szervizelése és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is.


Kaszás Zoltán tájékoztatása szerint már megkezdték az egyeztetéseket a márkakereskedőkkel, amelyek eredményeképpen legkésőbb 2015 decemberéig lezárul az új Chevrolet-k értékesítése Magyarországon is. A GM elvárásai szerint az eredeti alkatrészek legalább a következő tíz éven át a rendelkezésre fognak állni, a szervizt javarészt a meglevő hálózaton keresztül biztosítanák.
Magyarországon a GM hálózatában 23 kereskedés foglakozik új Chevrolet-k értékesítésével, esetenként márkaszervizzel. Kaszás Zoltán jelezte: a kereskedések független gazdasági szereplők, nagyobb hányaduk már korábban is foglalkozott egyidejűleg az Opel és az egyéb márkák értékesítésével, további tevékenységükről a tulajdonosaik döntenek.


A cég közelmúltbeli példákra hivatkozva honlapján azt írja, hogy a kivonulás bejelentése nem eredményez jelentős értékvesztést a nemrég vásárolt autóknál. Emiatt a vásárlók kárpótlását nem tervezik - szögezi le a CCEE.
A PR-igazgató kitért arra, hogy a budaörsi központ az Opel márka központjaként és a General Motors pénzügyi szolgáltató központjaként működik 2016-tól.
A Chevrolet értékesítése a márka európai megjelenését követően, 2005-ben indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, 2013-ban pedig 686 autót értékesítettek a 62 ezres magyar piacon.


Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke az MTI kérdésére elmondta: nem volt még példa arra, hogy valamely gépkocsimárka ilyen módon vonult volna ki Magyarországról. Az egyesület álláspontja szerint a GM üzleti döntésének nem lesz érezhető hatása a magyar autópiacra, más márkák gyorsan betöltik a keletkezett űrt.



MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.