2024.10.13 | Vasárnap
Kálmán, Ede napja

A sürgősségi ellátásban dolgozó szakemberek szerint sokkal több centrumra lenne szükség
2013.11.08
Munkahely
140
A sürgősségi ellátásban dolgozó szakemberek szerint a jelenleginél sokkal több olyan centrumra lenne szükség az országban, ahol 24 órán át tudják fogadni és szakszerűen ellátni a súlyos állapotban lévő, illetve akut fájdalommal beérkező betegeket.

Egyebek mellett erről is szó volt csütörtökön Kaposváron, a Magyar Sürgősségi Orvostani Társaság több mint háromszáz hazai és külföldi szakember részvételével rendezett kongresszusán.
Moizs Mariann, a Kaposi Mór Oktató Kórház főigazgatója a kétnapos tanácskozást megnyitó beszédében - emlékeztetve arra, hogy a somogyi megyeszékhelyen csaknem egy évtizedes múltra tekint vissza a sürgősségi ellátás - kiemelte: ma már eljutottak oda, hogy senki nem kérdőjelezi meg ennek az ellátásnak a szükségességét.


A főigazgató ismertetése szerint az országban 26 sürgősségi részleget fejlesztenek ebben az uniós ciklusban, köztük a kaposvárit, amely "a hazai sürgősségi ellátás egyik fellegvára".
Berényi Tamás, a Magyar Sürgősségi Orvostani Társaság elnöke, megerősítve a főigazgató szavait, úgy fogalmazott: Kaposvár az egyik meghatározó eleme a hazai sürgősségi ellátásnak, hiszen csak néhány intézményben működik hasonlóan felszerelt és kialakított centrum.


Varga Csaba főorvos, a Kaposi Mór Oktató Kórház Sürgősségi Betegellátó Centrumának vezetője szerint a Kaposváron bevezetett újszerű sürgősségi betegellátó rendszer komplexitását az adja, hogy minden sürgősségi ellátás egy épületben, egy helyen található, ahogy a traumatológia is, ami nagyban segíti a gyógyító munkát.
Repa Imre professzor, a kaposvári kórház stratégiai igazgatója kiemelte azt a politikai összefogást, amelynek köszönhetően jövő tavaszra megvalósulhat a kórház 17 milliárdos fejlesztése a Pólus projekt keretében.



MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.