2024.10.13 | Vasárnap
Kálmán, Ede napja

A Mol egyelőre a költségek megtérülését várja a mobilüzletágtól
2013.10.29
Munkahely
145
A Mol Nyrt. már akkor is elégedett lesz a sajátmárkás mobil üzletágával a következő egy évben, ha a forgalom fedezi a mintegy 100 millió forintra tervezett marketingkommunikációs ráfordításokat.

Horváth Dori Jenő, a társaság magyarországi kiskereskedelmi forgalmáért felelős igazgatója elmondta, a mobilüzletág illeszkedik a Mol stratégiájába, mivel igyekeznek minél több olyan szolgáltatást nyújtani, ami hozzájuk köti a vásárlókat. Úgy vélte, a mobilüzletágnak van jövője, mivel a magyar felhasználók 60 százaléka még mindig előre feltöltött (pre paid) kártyával telefonál. Szerinte növeli az esélyeket az is, hogy a mobilvásárlást összekötötték a most induló Multipont lojalitás rendszerrel.


Az igazgató elmondta, az üzletág indítása nem igényelt nagyobb fejlesztést, igaz, a Mol jelentős összeget költött arra, hogy előre kifizette a telefonokat és a kártyákat.
Horváth Dori Jenő szerint fél év elég lesz ahhoz, hogy megtapasztalják, merre halad a mobilüzletág, ám ahhoz, hogy eldőljön, sikeres lesz-e a Mol mobile, legalább egy év kell. Kifejtette, csak akkor terjesztik ki a mobilszolgáltatást más országokra, ha a Mol magyarországi hálózatában beváltja a hozzá fűzött reményeket.


Az igazgató kitért arra is, hogy a dohánytermékek kiesése komoly mértékben hat a shopok forgalmára. Ugyanakkor azt is látják, hogy az eddig újonnan bevezetett szolgáltatásaik, illetve kiskereskedelmi akcióik sikeresek, s ezekkel hosszú távon mérsékelhetik veszteségeiket.


A Molnak éves szinten 50 milliárd forintos forgalmat jelentő kiskereskedelmi üzletágról elmondta, hogy ebből a dohányáru több 10 milliárdot hozott. A kiesést azonban nemcsak az értékesítési és hirdetési bevétel elmaradása okozza, hanem az is, hogy a dohány miatt többen bementek vásárolni a shopokba, s ha már ott voltak, más kiegészítő termékeket is vásároltak, például öngyújtót vagy rágógumit. Most azonban, különösen a városokban lévő kutaknál, ahová gyalog is elmentek vásárolni a dohányosok, már azt tapasztalják, hogy a korábban legnagyobb tranzakciós számú dohánytermékekkel szorosan összefüggő termékekből is kevesebb fogy. Horváth Dori Jenő elmondta, ezért is keres a Mol a shopokba dohányárusítási koncesszióval rendelkező vállalkozókat.



MTI
További hírek a kategóriából...
Akár látatlanban is elfogadna egy új álláslehetőséget a munkavállalók több mint fele
Egy napokban készült felmérés szerint a magyar munkavállalók elenyésző része, csupán 6%-a ragaszkodna ahhoz, hogy személyesen is találkozzon leendő felettesével vagy kollégáival, mielőtt elfogad egy új állásajánlatot. Közel 60%-uk viszont határozottan állítja, hogy megelégedne azzal, ha csak telefonos és videós állásinterjúra lenne lehetősége, úgy is tudna döntést hozni.

Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
Keressen valaki munkát akár azért, mert a koronavírus miatt kialakult helyzetben veszítette el az állását, vagy azért, mert éppen a világjárvány kitörése előtt mondott fel előző munkahelyén, első találkozása leendő munkaadójával valószínűleg nem a megszokott módon történik majd. A járványügyi intézkedések miatt ezen a területen is a személyes kontaktust nem igénylő megoldások kerültek előtérbe.

Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
A mai naptól minden, a koronavírussal szembeni küzdelmet elősegítő önkéntes, illetve egészségügyi állás közzétételét ingyenesen vállalja a Profession.hu. A kezdeményezés célja, hogy az egészségügyi háttérrel rendelkező szakembereket, illetve a segíteni vágyókat és azokat a helyeket, ahol most a legnagyobb szükség van rájuk, a lehető leghatékonyabban és leggyorsabban kössék össze.