2024.04.28 | Vasárnap
Valéria napja

Gondoskodó nagymamák és kalandor nagypapák országa lehetünk
2019.11.07
Bank
1923
.
Női és férfi elvárások jelentősen különböznek, főleg ha a boldog nyugdíjaskorról van szó. Az OTP Nyugdíjpénztár megbízásából készült kutatásából kiderült, hogy amíg a nők boldogan hátradőlnének, addig a férfiak még új dolgokat próbálnának ki időskorukban.

Az OTP Nyugdíjpénztár kutatása szerint az élethosszig tartó munka nem szerepel az aktív fiatal lakosság tervei között, hiszen a válaszadók mindössze 8 százaléka szeretne nyugdíj után is dolgozni. A reprezentatív kutatás eredményei alapján arról, hogy mit is jelent a boldog nyugdíjaskor erősen eltér a férfi és a női válaszadók véleménye. Persze azért van, amiben egyetértenek.



Forrás: Pulzus kutatás az OTP Nyugdíjpénztár megrendeléséből (2019)

 

 

A család fontosságában teljes az egyetértés, de amíg a női válaszadók közel kétharmada (59%) az unokáinak szentelné az idejét addig a férfiak esetében ez az arány 47%.

A férfiak inkább akciódús nyugdíjas évekre vágynak – 35 százalékuk legszívesebben új dolgok kipróbálására törekedne. A kutatásból az is kiderült, hogy sokkal több időt szentelnének hobbijaiknak és barátaiknak, mint a nők ebben az életszakaszban. Emellett persze ők is szívesen töltenének időt a családjukkal vagy utazgatással, de ezek az aktivitások női prioritásként sokkal gyakoribbak. Az aktív kikapcsolódás mellett a férfiak számára rendkívül fontos, hogy emberi és szakmai példaképként léphessenek fel majd az őket követő generációk számára.

Emellett a női válaszadók fontosnak gondolják azt, hogy problémáktól mentes, nyugodt nyugdíjasként dőlhessenek hátra a sokévnyi, kitartó munka után. Ebben előrébb járnak, mint a férfiak, akiknek csupán 42 százaléka gondolkodott így.

„Örömmel tapasztaljuk, hogy egyre kevesebb fiatal tervei között szerepel az élethosszig tartó munka. Azonban, ha valóban szeretnénk a gondoskodó nagymamák, és a kalandor nagypapák országa lenni, fontos, hogy már ma elkezdjenek félretenni a nyugdíjas évekre. Szerencsére ezt

Forrás: OTP, Café PR