2024.04.25 | Csütörtök
Márk napja

Az idén már növekedni tud az Opel Európában
2014.07.30
Egyéb hírek
498
Az idén már növekedni tudnak az Opel eladásai Európában, ezt támasztják alá az első fél éves értékesítési adatok - mondta Peter Christian Küspert, az Opel kereskedelmi alelnöke szerdán Budapesten háttérbeszélgetésen.

Európában az első fél évben az Opel a személyautó-piacon 464 146 autót adott el, mintegy harmincezerrel többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Miközben az európai személyautó-piac 6,5 százalékkal bővült, az Opel értékesítése 8,6 százalékkal, ami hét százalékos piaci részesedést, a márkák között a harmadik helyet biztosította számára.
Peter Christian Küspert emlékeztetett arra, hogy a szanálási program egy évvel ezelőtt kezdődött, és a szigorú költségfegyelem, valamint a modellek folyamatos megújítása alapot ad a hosszú távon fenntartható fejlődésnek. Megerősítette, hogy az Opel célja 2016-ra már a nyereségesség, de legalábbis a veszteségmentes működés.
A GM februárban nyilvánosságra hozott adatai szerint európai érdekeltségének üzleti eredmény szintű vesztesége tavaly 623 millió euró volt, több mint a felére sikerült csökkenteni az előző évihez képest.
A kereskedelmi alelnök rámutatott, hogy a várt növekedésben nagy szerep jut a Szentgotthárdon gyártott motoroknak, miután a modelleket a folyamatos megújítás során új motorokkal szerelik fel.
Az idei év és 2018 között 27 új modellt és 17 új motort visznek piacra, és a motorújdonságok többsége a magyarországi gyárban készül.
Szentgotthárdon, az új Flex gyárban 2012 őszén kezdődött meg termelés, itt készítik az új motorcsaládokat. Az idén július elején indult meg a kis, 1400 köbcentiméternél nem nagyobb hengerűrtartalmú motorok gyártása, elsőként egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős motorok kerülnek le a gyártósorokról. A cég arra számít, hogy a kisméretű benzines motorok lesznek a magyar motorgyár legnagyobb számban gyártott termékei. Az idén több mint 400 ezer, 2016-ra már évi egymillió motor előállítását tervezik a gyárban.
Az Opel Magyarország adatai szerint a magyarországi Opel márkakereskedők az idén az első fél évben az összesített újautó-piacon több mint 5000 személygépkocsit és kisteherautót adtak el, a márka eladása 68 százalékkal bővült az előző évhez képest.

MTI