2024.04.23 | Kedd
Béla napja

Egyre több magyar zöldséget és gyümölcsöt exportál a Lidl
2014.08.21
Egyéb hírek
468
.
Mintegy 3,5 milliárd forint értékű friss zöldséget és gyümölcsöt exportált a Lidl Magyarország az idén az első fél évben, ami 75 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest - derül ki a vállalat export adataiból.

A cég az MTI-vel csütörtökön közölte, az első fél évben összesen 22,5 ezer tonna friss zöldség és gyümölcsöt vitt ki elsősorban a német, a román és a szlovák piacra, amelyeken a legkeresettebb árucikk a TV paprika, a görögdinnye, a sárgabarack és a friss gomba.
A vizsgált időszakban kiemelkedő termék volt a magyar görögdinnye, amelyből a tavalyi 8000 tonnához képest 38 százalékkal többet, 11 000 tonnát exportált a vállalat - áll a közleményben.
A társaság az idei megrendelések alapján arra számít, hogy az exportált gyorsfagyasztott magyar zöldség mennyisége 4200 tonnáról, 6000 tonnára emelkedik majd. Így négy magyar beszállító 23 féle terméke, nyolc európai országba jut el, mintegy 2 milliárd forint értékben.
Az export adatokból kiderül továbbá, hogy a legnagyobb felvevő piac Románia, Csehország és Horvátország, de idén először Ausztriába is szállít a cég gyorsfagyasztott termékeket. Emellett Magyarországon éves szinten 5300 tonna, több mint 1,7 milliárd forintnyi mélyhűtött zöldséget értékesít a vállalat.
A Lidl 2004-ben jelent meg piaci szereplőként Magyarországon, amikor első logisztikai központját és 12 üzletét megnyitotta. Mára már országszerte 159 áruháza, 3 logisztikai központja és több mint 3500 dolgozója van.
A Lidl Magyarország tavaly márciusban indította el magyar beszállítói programját azért, hogy még több magyar terméket kínáljon a vásárlóknak, és még több hazai beszállítóval működjön együtt.
A vállalat nettó árbevétele 2012-ben 200,905 milliárd forint volt, ami tavaly 227,787 milliárd forintra nőtt. A két évvel korábbi 7,746 milliárd forintos veszteségéhez képest 2013-ban 2,219 milliárd forint adózott eredménnyel zárt a vállalat.


MTI