2024.04.25 | Csütörtök
Márk napja

A technológia egyre inkább szerves része a magyar lakosság mindennapjainak egy kutatás szerint
2014.07.16
Egyéb hírek
354
.
Egy átlagos háztartásban 15 elektronikai készülék található, amelyeket munkaidőn kívül átlagosan 10-11 órát használnak, és amelyekre átlagosan 55 ezer forint körüli összeget költöttek az elmúlt negyedévben - derül ki a Samsung Techonomic Index szerdán közzétett kutatásából.

A válaszadók kicsit több, mint egyharmada (36 százalék) két tévével rendelkezik, minden ötödik embernek pedig három tévé található otthonában.
A megkérdezettek csaknem kétharmada szerint a technológiai újdonságok közelebb hozták őket családjukhoz, mégis a magyarok csupán 31 százaléka beszél naponta többször a szüleivel. Ugyanez az arány olaszoknál 38, a spanyoloknál 36 százalék.
A válaszadók közel fele mindennap közösen tévézik, minden ötödik ember a gyermekével videojátékozik, a mobiltelefont és táblagépet használók egy vagy több órát is eltöltenek különböző játékokkal, szórakoztató alkalmazásokkal.
A felmérés szerint a magyar lakosság 78 százaléka úgy véli, a közösségi média segítségével jobban megérteti magát a családjával, ez a részarány Európa-szerte mindössze 28 százalék
A vállalat MTI-hez eljutatott közleményében Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének szociológusa kifejtette, hogy a hazai trendek követik a nyugat-európai országokban tapasztaltakat. . A megkérdezett felnőttek több mint fele legalább napi szinten tartja a kapcsolatot a szüleivel, a testvérek esetén ez már két-három naponta tapasztalható, míg a nagyszülőkkel már csak hetente beszélnek.
A megkérdezettek negyede közösségi csatornákon keresztül kommunikál partnerével, házastársával, a válaszadók több mint fele pedig telefon-,video- vagy Skype hívással kíván jó éjszakát. Ugyanez az arány az EU-ban 44 százalék.
Az elektronikai eszközök szerepe a kapcsolat lezárásában is nő, a kutatásban részt vevők 7 százaléka SMS-ben szakít partnerével.
A kutatást a Samsung Electronics megbízásából, az Ipsos Mori független piackutatói végezték 2014. április 14-28. között, Európa-szerte országonként 1000, 18-65 éves válaszadó bevonásával.

MTI