2020.01.21 | Kedd
Ágnes napja

A középiskolások az internetről, a kisebbek otthon tájékozódnak a pénz kezeléséről egy felmérés szerint
2019.11.24
Egyéb hírek
324
.
A középiskolai és általános iskolai pedagógusok 76 százaléka úgy látja, hogy a gyerekek nem osztják be jól pénzüket, ugyanakkor 97 százalékuk úgy véli, a pénzkezelés az iskolában is tanítható - közölte a K&H felmérése alapján. A középiskolások főként az internetről, az általános iskolások pedig inkább otthon szerzenek ismereteket a pénzkezelésről.

Az országszerte több mint 300 megkérdezett pedagógus 68 százaléka gondolja úgy, hogy az általános iskolások elsősorban a családban tanulnak a pénzügyekről és csupán 10 százalék voksolt amellett, hogy az iskolának is meghatározó szerepe van ebben. Tapasztalatuk szerint ugyanis pénzügyi fogalmakkal alig találkozhatnak diákok az iskolában, ha mégis, akkor inkább pár matematikai példán keresztül. (A vonatkozó adatgyűjtési előírások miatt a felmérés végzői a gyerekeket nem kérdezhették, így a velük napi kapcsolatban lévő pedagógusoktól, szülőktől érdeklődtek a kiskorúak pénzügyi szokásairól.)

A középiskolásoknál az internet szerepét, befolyását hangsúlyozták a pedagógusok: a válaszadók szerint náluk az online tájékozódás a fő információszerzési mód. A webes felületeken már több szó esik a pénzügyekről, mint az általános iskolai évek alatt, így a középiskolai tanárok 31 százaléka tartja az iskolát lényeges tényezőnek a gyerekek pénzügyi oktatásában és 47 százalék gondolja ezt a családról.

A tanárok fele szerint az általános és középiskolások megtakarítási célja között szerepel az általános tartalék képzése, 24 százalékuk pedig úgy vélte, hogy a gyerekek célzottan tesznek félre.

A válaszadók többsége, 78 százaléka szerint az általános iskolások többet költenek édességre és rágcsálni valóra, míg a divatos, márkás ruhákra egyértelműen az idősebb korosztály vágyik.

A szórakoztató elektronika vásárlásában nem feltűnő a korosztályok közötti különbség, a kicsik és a nagyok is nagyjából 50-50 százalékban szeretnének okostelefont, okosórát, tabletet, hangszórót. Azonban a számítógépek, laptopok, illetve a konzolok kivételt képeznek: a megkérdezettek 61 százaléka gondolta úgy, hogy az előbbiekre inkább a középiskolások gyűjtenek. A konzolok és videójátékok esetében viszont a megkérdezettek 60 százaléka ítélte úgy, hogy ezekre inkább az általános iskolások vágynak.

A pénzintézet az idén tizedik alkalommal indította el a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt, amely életszerű példákon keresztül ismerteti meg a gyerekeket a pénzhasználattal és megtakarítási formákkal.

Forrás: MTI
További hírek a kategóriából...
Még mindig problémás a GDPR betartása, de mit kellene tennünk?
Egy friss, nemzetközi felmérés szerint a legtöbb cégnél még mindig hiányos az adatvédelem. Különösen az online térre igaz ez, hiszen az internetes portálok csupán 11,8 százaléka felel meg az érvényben lévő uniós adatvédelmi rendelet, a GDPR követelményeinek. A Fellowes cég hazai kutatása pedig arra világított rá, hogy a papíralapú adatoknál sem jobb a helyzet, sok cég életében egyáltalán nincs jelen napi szinten a lassan másfél éve bevezetett GDPR. De vajon mire kellene a cégeknek odafigyelni, hogyan kellene az irataikat biztonságosan kezelni? Ehhez az adatvédelem és -biztonság fontosságát évek óta népszerűsítő cég ad néhány hasznos tippet.

Az internetezők tárgyak helyett már inkább élményeket vásárolnak ajándékba egy felmérés szerint
Fordulat állt be karácsonykor az internetes kereskedelemben, az emberek a tárgyak helyett már sokkal inkább élményeket-szolgáltatásokat vásároltak ajándékba, a tavalyi negyedik negyedévben a piacvezető Bónusz Brigád oldalán több mint 1,250 milliárd forintot költöttek a vevők főként ajándékra, amelyek már éves szinten is a teljes eladás 27 százalékát teszik ki.

A magyarok 57 százaléka szerint jól alakult az ország számára a tavalyi év
A magyarok 57 százaléka szerint jól alakult az ország számára a 2019-es év, 55 százalék szerint pedig a gazdasági helyzet is javult - állapította meg a Nézőpont Intézet a legfrissebb közvélemény-kutatásában.